Kundeservice pr. tlf.

Firmatilpasset forløb

Kurset henvender sig til dig, som arbejder med kundekontakt pr. telefon af enhver art i virksomheden, hvor du har en stor andel og indflydelse i kundernes samlede oplevelse via din service og support til kunden. Søger du ny inspiration til din ambassadørrolle og til at styrke serviceoplevelsen i din daglige kundekontakt, og ønsker du at påvirke og styrke kunderelationerne, så er dette kursus for dig.

Afholdelsesdato efter aftale

Ring til os på tlf. 81 77 22 22 for mere information.

Dit udbytte

Som deltager på kurset Kundeservice pr. telefon vil du:
  • Blive i stand til at ekspedere indgående samtaler mere effektivt og servicemindet
  • Lære at profilere virksomheden positivt over for kunder og samarbejdspartnere
  • Få inspiration til, hvordan du kan sikre en høj standard i telefonbetjeningen
  • Lære at højne serviceoplevelsen, når du taler med kunderne, så de får lyst til at ringe igen

Virksomhedens udbytte

Efter kurset vil I få en medarbejder der vender tilbage med:
  • Fornyet inspiration og motivation
  • Ny viden og effektive værktøjer til at løse sine opgaver og udfordringer
  • Et klarere billede af sine styrker og udviklingspunkter
  • Inspiration til, hvordan han/hun kan løfte serviceniveauet i jeres virksomhed
  • Redskaber til at stimulerer det indirekte salg og mersalg
  • Øget motivation til at yde en god service, som giver kunder lyst til at ringe igen


Kurser i administration - Kundeservice pr telefon

Metode

Kurset er tilrettelagt med skarpt fokus på at sikre, at du går derfra, fuldt rustet til at implementere dine nye værktøjer og viden direkte i din hverdag. Derfor vil kursets teoretiske indhold altid blive holdt op imod instruktørens erfaringer, med god plads til praktiske cases og øvelser. Her vil du få rig mulighed for at tage afsæt i din hverdag og udfordringer, og samtidig kunne drage gavn af de øvrige deltagere og instruktørens øvrige perspektiver og erfaringer.

Form

Dette kursus afholdes udelukkende som firmatilpasset forløb og formen vil derfor være afhængig af jeres ambition, mål, medarbejderes nuværende kompetenceniveau, de udfordringer som I står overfor m.v.

Kontakt os i dag på tlf. 81 77 22 22 for at høre mere om jeres muligheder for et firmatilpasset kursusforløb.

Indhold

Den gode service
  • Indsigt i servicebegrebet og hvordan det implementeres i din hverdag
  • Kundernes forventninger og krav til god service
  • Forstå betydningen af din rolle virksomhedens ambassadør
  • Skab det bedste udgangspunkt for den gode kundeoplevelse

Betydningen af dine holdninger og personlige motivation
  • Du har selv afgørende indflydelse på begge siders oplevelse af enhver kundekontakt
  • Vær bevidst om, at din personlige indstilling og fremtrædnings betydning

Effektiv og servicemindet kommunikation
  • Lær at styre dine samtaler med din spørgeteknik
  • Lyt aktivt til dine kunders behov og brug de delte informationer konstruktivt
  • Ingen kunder er ens – tilpas din service efter den enkeltes behov og situation

 

Kundeservice pr. telefon
  • Korrekt og servicemindet håndtering af velkomsten og viderestillingen af jeres kunder
  • Bevidsthed om kriterierne for god service over telefonen
  • Dit engagement, ordvalg og brug af stemmeføring – ”smil” gennem røret og skab bedre resultater
  • Positiv og effektiv håndtering af svære kunder

Behandling af indvendinger
  • Styr kunden fra ”nej” til ”ja” på den rigtige måde
  • Sådan håndterer du reklamationer både effektivt og positivt
  • Få vendt det negative opkald til en positiv samtale

Implementering i hverdagen
  • Målrettet handlingsplan – klare mål for din udvikling og hvordan du skal implementere dem