Mødebooking

Firmatilpasset forløb

Kurset henvender sig til dig, som arbejder med opsøgende salg af produkter og ydelser til eksisterende og nye kunder, eller som booker møder for andre sælgere. Søger du ny inspiration i din daglige mødebooking, redskaber til at optimere din dialog og dermed opnå en højere hitrate på antal bookede møder, så er dette kursus for dig.

Afholdelsesdato efter aftale

Ring til os på tlf. 81 77 22 22 for mere information.

Dit udbytte

Som deltager på kurset Mødebooking vil du:
  • Optimere planlægningen, udførelsen og opfølgningen af dine mødebookinger
  • Lære at vende negativ respons til positiv interesse
  • Opnå bedre resultater i dit arbejde med canvassalg
  • Opnå en større procentdel af kvalitetsmøder

Virksomhedens udbytte

Efter kurset vil I få en sælger der vender tilbage med:
  • Fornyet inspiration og motivation
  • Ny viden og effektive værktøjer til at arbejde struktureret med mødebooking
  • Et klarere billede af sine styrker og udviklingspunkter
  • En styrket evne til at imødekomme kundernes ønsker og behov
  • En målrettet handlingsplan for at fortsætte sin udvikling og styrke både sine individuelle og virksomhedens resultater
  • Forståelse for at tilpasse samtalen, så kommunikationen rammer kunden rigtigt
  • Evnen til at skabe optimale resultater og skaffer de rigtige møder
  • Ny inspiration og motivation til at booke møder
  • Forståelse for at behandle kundens indvendinger

Telefonkurser - Mødebooking

Metode

Kurset er tilrettelagt med skarpt fokus på at sikre, at du går derfra, fuldt rustet til at implementere dine nye værktøjer og viden direkte i din hverdag. Derfor vil kursets teoretiske indhold altid blive holdt op imod instruktørens erfaringer, med god plads til praktiske cases og øvelser. Her vil du få rig mulighed for at tage afsæt i din hverdag og udfordringer, og samtidig kunne drage gavn af de øvrige deltagere og instruktørens øvrige perspektiver og erfaringer.

Form

Dette kursus afholdes udelukkende som firmatilpasset forløb og formen vil derfor være afhængig af jeres ambition, mål, medarbejderes nuværende kompetenceniveau, de udfordringer som I står overfor m.v.

Kontakt os i dag på tlf. 81 77 22 22 for at høre mere om jeres muligheder for et firmatilpasset kursusforløb.

Indhold

Betydningen af din personlige motivation
  • Din tro på dig selv og dine evner er afgørende for dine chancer for at nå dine målsætninger
  • Holdninger vejer tungere end kendsgerninger
  • Med den rette indstilling opnår du både bedre resultater og en større arbejdsglæde
  • Sørg for at fastholde din positive indstilling og motivation – også når du møder modstand

Arbejdet med samtalens systematik
  • Kend dine mål og forbered dig grundigt så du kan lægge den helt rette plan
  • Sæt dig ind i kundens situation inden samtalen
  • Indsigt i canvaskonceptet
  • Sørg for at styre dine samtaler i den ønskede retning fra start til slut

Effektiviser din kommunikation
  • Sådan kommer du optimalt fra start
  • Den gode afslutning på samtalen
  • Lyt aktivt og målret din spørgeteknik
  • Argumentationsteknik – fremhæv de rette fordele så kunden kan se værdien af mødet



 

Behandling af indvendinger
  • Forstå hvad der ligger til grund for kundens uvilje
  • Positiv ændring af kundens indstilling med den rette fremgangsmetode
  • Få mødet i hus på trods af et udfordrende udgangspunkt

Mødeaftalen
  • Følg op på samtalen og sørg for at mødebekræftelsen på plads
  • Kridt banen for den bedste start på mødet
  • Før statistik og hånd styr på hvordan din hitrate lever og til dine fastlagte mål
  • Hav fokus på både kunden og dig selv – så du motiveres på begge fronter

Relationen til dine kunder
  • Kemien mellem dig og kunden har stor indflydelse på din succes som mødebooker
  • Vær opmærksom på hvordan du handler i enhver situation – også under pres
  • Håndtering af de svære kunder – opnå resultater selv når du møder modstand

Implementering i hverdagen
  • Målrettet handlingsplan – klare mål for din udvikling og hvordan du skal implementere dem