Assistentens/sekretærens værktøjer

3 dage, kr. 14.500,-

Kurset er for dig, der arbejder som sekretær, assistent eller koordinator. Ønsker du at blive bedre til at udføre dine arbejdsopgaver og effektivisere kommunikationen mellem dig og virksomhedens øvrige ansatte, så er dette kursus for dig.

Næste hold

Værløse man. 9/9 - ons. 11/9   Tilmeld
Aarhus man. 18/11 - ons. 20/11   Tilmeld
Værløse ons. 22/1 - fre. 24/1   Tilmeld

Dit udbytte

Som deltager på kurset i Assistentens /sekretærens værktøjer vil du:
  • Arbejde bevidst og målrettet med dine egne styrker og indsatsområder
  • Opnå større effektivitet og bedre overblik i dagligdagen
  • Styrke din evne til at supportere og samarbejde med chef og kolleger

Virksomhedens udbytte

Efter kurset vil I få en sekretær/assistent, der vender tilbage med:
  • Fornyet inspiration og motivation
  • Ny viden og effektive værktøjer til at løse sine opgaver og udfordringer
  • Et klarere billede af sine styrker og udviklingspunkter
  • Evnen til at motivere sig selv og andre
  • Mod og indsigt til at håndtere uoverensstemmelser og derved komme potentielle konflikter i forkøbet
  • Evnen til at prioritere rigtigt og skabe det rette overblik - også når det går stærkt

Kurser i administration - Assistentens/Sekretærens værktøjer

Metode

Kurset er tilrettelagt med skarpt fokus på at sikre, at du går derfra, fuldt rustet til at implementere dine nye værktøjer og viden direkte i din hverdag. Derfor vil kursets teoretiske indhold altid blive holdt op imod instruktørens erfaringer, med god plads til praktiske cases og øvelser. Her vil du få rig mulighed for at tage afsæt i din hverdag og udfordringer, og samtidig kunne drage gavn af de øvrige deltagere og instruktørens øvrige perspektiver og erfaringer.

Form

Kurset strækker sig over 3 dage og tidsplanen finder du her:

1. dag kl. 9.00 til 16.30
2. dag kl. 9.00 til 16.30
3. dag kl. 9.00 til 15.00

Alle priser er ekskl. moms.

Kurset holdes på følgende lokationer:
Sjælland: Nord for København i Værløse
Jylland: Aarhus

Ønsker du at afholde dette kursus internt i din virksomhed?
Kontakt os for at høre nærmere om, hvordan kurset kan skræddersyes til din virksomhed og jeres udfordringer. Ring til os på tlf. 81 77 22 22 eller udfyld kontaktformularen.

Indhold

Overskud i en udfordrende hverdag
  • Større trivsel og effektivitet
  • Positiv håndtering af stressede situationer
  • Udvikling, support og støtte

Skab øget effektivitet og styring
  • Indsigt i dine styrker og udviklingsområder
  • Fokus på planlægning og prioritering af dine opgaver
  • Sæt flueben med dine opgaver med overskud til de næste
  • Øget mødeeffektivitet – fra planlægning til opfølgning

Fokus på din kommunikation og gennemslagskraft
  • Fokus på aktiv lytteteknik
  • Effektiv spørgeteknik - stil de rigtige spørgsmål alt efter situationen
  • Hav øje for formålet med samtalen og styr kommunikationen i den rigtige retning



 

Motivation af dig selv og dem omkring dig
  • Indsigt i hvad der motiverer dig selv og de forskellige typer du omgås
  • Forøg din arbejdsglæde og trivsel ved at lære at motivere dig selv
  • Lær hvordan du bruger motivationsfaktorer i din kommunikation
  • Styrk dit samarbejde med andre

Håndtering af konflikter
  • Indsigt i hvordan konflikterne udvikles
  • Lær at skelne mellem de forskellige konflikttyper og hvordan de løses og forebygges
  • De forskellige konflikthåndteringsstile – vælg den stil som passer bedst til den enkelte situation

Implementering i hverdagen
  • Målrettet handlingsplan – klare mål for din udvikling og hvordan du skal implementere dem