Telefonkurser

Kontakt over telefonen kan i mange tilfælde være den afgørende faktor for, hvordan virksomheden bliver opfattet af den omkringliggende verden. Derfor er det vigtigt, at man har styr på de signaler, man udsender til kunderne – uanset om det er gennem telefonen eller ansigt til ansigt. På vores telefonkurser lærer du en lang række tips og teknikker til, hvordan du skaber bedre telefonkontakt og dermed opbygger og vedligeholder dine relationer til kunderne. I sidste ende betyder det, at et telefonkursus forbedrer dit salg, serviceniveau og styrker din virksomhed – samtidig med, at du selv får fornyet arbejdsglæde, fordi du nemmere opnår bedre resultater. Kursus.dk afholder en række kurser i professionel telefonbrug, hvor du lærer vigtigheden af, at man har stor fokus på en professionel og serviceorienteret telefonkontakt. Receptionister, kundeservicemedarbejdere, ordremodtagere, telefonsælgere, sekretærer m.fl. bør være i besiddelse af de rette værktøjer til at kunne forbedre og vedligeholde virksomhedens image. Servicegenet er ikke altid en medfødt gave, og mange forlader deres uddannelser uden reel undervisning i service og imagepleje. Derfor kan det være en enorm fordel at gøre en indsats, for at styrke disse kompetencer – eksempelvis ved at give de ansatte et telefonkursus.
Bliver kunder og andre samarbejdspartnere mødt med en professionel og positiv indstilling over telefonen, bliver deres indtryk af virksomheden derefter. Det er en gammel floskel, at når man smiler, så smiler verden tilbage. Men det er ikke desto mindre sandt – og på vores telefonkurser træner vi dig eller dine ansatte i at smile gennem telefonen. Med de rette værktøjer bliver du i stand til at nå nye højder. Du vil indse hvor meget et smil på læben kan betyde – selv over telefonen. Desuden kan du få endnu flere penge hjem fra dine skyldige debitorer og du kan forøge din hitrate, når du telefonisk booker møder. Et telefonkursus giver dig en række effektive værktøjer til at håndtere utilfredse kunder, og vi har også kurser til dig, som ekspederer indgående og udgående telefonsamtaler. Her på Kursus.dk finder du en lang række kurser, som alle kan hjælpe dig til at blive endnu bedre til telefonkontaktens svære kunst. Uanset om du er helt nystartet eller har mange år på bagen, vil du helt sikkert finde et kursus som imødekommer dine behov.

Den telefoniske kontakt til og fra virksomheder er ofte afgørende for den generelle opfattelse af en virksomhed, og medarbejdere der er rustet til at håndtere den telefoniske kommunikation kan være afgørende for, om jeres virksomhed har et godt renommé, sælger godt eller forbliver konkurrencedygtig. Ifølge Berlingske Business er kundeservice så centralt for din virksomhed, at det har betydning for en virksomheds kundeloyalitet, markedsføringspotentiale og troværdighed. Yderligere understreges det, at kundeservicedelen af en virksomhed kan være afgørende for, at sikre at de potentialer der ligger udenfor virksomheden kan tilgås og gøres til succeser for virksomheden. I en analyse udført af Copenhagen Business School og Wilke peges det på, at god kundeservice og en god opfattelse af en virksomhed reelt fører til genkøb, altså gentagne køb efter det første er gjort.
I sidste ende konkluderer undersøgelsen at der er et behov for at skabe værdi for kunden, og at hvis dette kombineres med god kundeservice, så er kunderne generelt tilbøjelige til at foretage flere køb eller opbygge en relation til virksomheden. Dog er kundeservice og god telefonisk kommunikation ikke nødvendigvis medfødt, og derfor kan mange lære gode værktøjer og opnå viden de fremadrettet kan benytte til at sikre virksomheden telefonisk, eksempelvis gennem tilrettelagte kurser der optimerer den kommunikation der foretages via telefonen.