Marketingkurser

Overordnet set har markedsføringsmedarbejderens kerneopgave ikke ændret sig: markedsføring handler stadig om at forstå sine kunder og deres behov, tilpasse virksomhedens produkt/ydelse herefter og aktivere de parametre, som kan fremme afsætningen heraf. Til gengæld har rammerne for markedsføring indenfor de seneste år været igennem en voldsom udvikling med nye digitale platforme som f.eks. de sociale medier mm, og det præsenterer naturligvis markedsføringsmedarbejderen for nye udfordringer. Som din virksomheds markedsføringsmedarbejder er det derfor essentielt, at din værktøjskasse er up-to-date og tilpasset de nye udfordringer, der også vil blive kastet din vej, foruden naturligvis at være grundigt indført indenfor de mere traditionelle aspekter af marketing. En succesfuld marketingsmedarbejder er alsidigt forankret indenfor sit fag og ser på de evigt foranderlige platforme som spændende, nye jagtmarker.
Kurserne indenfor marketing giver dig netop det: en grundig introduktion til et konstant udviklende og spændende arbejdsområde, så du bliver bedre klædt på til at varetage virksomhedens brede og varierede marketingopgaver. Endvidere er der mulighed for at dykke længere ned i den digitale markedsførings verden og blive grundigt introduceret til de udfordringer og muligheder, som særligt gør sig gældende indenfor netop denne niche. Endelig har du mulighed for at få et specialiseret indblik i LinkedIn, og hvordan du bedst udnytter denne platform, som indebærer 2 millioner danske profiler alene. Fælles for alle kurserne er, at de er tilrettelagt med det mål for øje, at du bliver klædt på til at varetage din funktion bedst muligt. Hvad end du er hel ny eller ”gammel i gårde” indenfor marketing, så vil du kunne finde et kursus, der er relevant for dig og de daglige udfordringer, du møder i dit job indenfor salg, markedsføring, service eller lignende funktioner med kunderelation.

I dag er over 80% af danske virksomheder aktive på nettet, ligesom over 80% af forbrugerne handler på nettet. Nethandel og effektive fragtvirksomheder har fået verden til at virke mindre, og åbnet en verden af muligheder for forbrugernes fødder. Men det betyder selvsagt også, at mange virksomheder i dag bliver mødt af et væld af udfordringer, som man ikke havde for f.eks. 20 år siden. For hvordan sørger man for at skille sig ud, og fremhæve sine produkter/sin ydelse, når konkurrenterne nu sidder fordelt over hele verden og ikke ’kun’ i samme lokalområde? Hvordan vender man dét, som kunne ses som værende en ulempe, til en fordel? Helt overordnet set har markedsføringens kerneopgave ikke ændret sig: Det handler stadig om at sætte sig ind i kundens behov og ønsker, og få formidlet hvordan ens virksomhed/produkt kan opnå dette. Men rammerne og platformene har ændret sig. Udviklingen sker i et nådesløst tempo. Reklamer i ugeblade, aviser og busskure går forhåbentlig aldrig af mode, men internettet og de sociale medier har åbnet for en række globale platforme, som i kyndige hænder kan bruges som effektive salgs- og marketingsværktøjer.
To millioner danskere har en profil på det sociale medie, LinkedIn. Mange er foruden familiemedlemmer og danske kolleger også forbundet med udenlandske forbindelser og kontakter, som giver netværket en global platformen, der hurtigt er blevet en uundværlig del af købs, salgs og markedsføringsprocessen. LinkedIn er i dag den førende platform, når du arbejder med B2B-salg, og netværksopbygning. Derfor gælder det naturligvis også om, ikke at misse muligheden for at anvende LinkedIn til virksomhedens fordel, med alt hvad det indebærer af fokus på leadgenerering, salg, loyalitetsopbygning og rekruttering. Og det samme gør sig gældende på de øvrige sociale medier. Markedsføring er mere og andet end ’blot’ reklame med henblik på salg. Det er en mulighed for at brande sit produkt eller virksomhed, måske sig selv, skille sig positivt ud fra konkurrenterne og skabe yderligere værdi for virksomheden. Og i den sammenhæng er indsigt i digital markedsføring et uvurderligt værktøj, som åbner op for helt nye jagtmarker.