Digital markedsføring

2 dage, kr. 11.950,-

Kurset i Digital Markedsføring er tiltænkt dig, der er interesseret i digital marketing og som måske arbejder med salg, marketing og/eller en anden form for service- eller kunderelationsfunktion, men som ikke har en decideret teoretisk baggrund indenfor området.

Næste hold

Aarhus man. 28/10 - tir. 29/10   Tilmeld

Dit udbytte

Efter kurset i Digital Markedsføring vil du:
  • Være bekendt med grundlæggende begreber og modeller indenfor den digitale markedsførings verden

  • Have erhvervet både teoretisk og praktisk indsigt i digital markedsføring, herunder have gennemført case-baserede opgaver

  • Have udbygget og styrket din værktøjskasse med begreber, modeller og metoder relevante for at kunne implementere og måle effekten af din/jeres digitale markedsføringsstrategi

  • Opnå overblik over mulighederne for brug af sociale medier (eventuelt i kombination med mere traditionelle, analoge medier, herunder indføring multichannel og omnichannel markedsføring)

  • Besidde redskaberne til at optimere virksomhedens placering i de online søgeresultater

  • Være i stand til at måle effekten af virksomhedens markedsføringsindsats og identificere eventuelle indsatsområder

  • Have en dybdegående forståelse samt de rette redskaber til at arbejde målrettet med digital markedsføring, hvad end det er på egen hånd eller i teams.


Virksomhedens udbytte

Efter kurset vil I få en medarbejder tilbage, der:
  • Har fået en grundlæggende forståelse for nye arbejdsopgaver, og som vil være i stand til, at kunne løse sine opgaver indenfor digital markedsføring kompetent og professionelt

  • Kan se sammenhængen mellem nye digitale platforme og omsætningen af disse til konkrete markedsføringshandlinger

  • Forstår vigtigheden af at konstruktivt samarbejde mellem mere moderne, digitale markedsføringskanaler og de mere traditionelle, analoge markedsføringsmuligheder.
Digital markedsføring

Metode

Kurset er tilrettelagt med det mål for øje, at deltagerne kan anvende deres nye viden så snart de er retur på arbejdspladsen. Dette opnås ved, at kurset er inddelt i hhv. teoretiske og praktiske lektioner, hvor de praktiske lektioner vil trække på holdets egne erfaringer samtidig med, at de enkelte cases bevidst er relevante i henhold til deltagernes daglige udfordringer.

Form

Kurset i Digital Markedsføring løber over 2 dage. Tidsplanen ser således ud:

1. dag kl. 9:00 til 16:30
2. dag kl. 9:00 til 16:30

Alle priser er ekskl. moms

Kurset holdes på følgende lokationer:
Sjælland: Nord for København i Værløse
Jylland: Aarhus

Ønsker du at afholde dette kursus internt i din virksomhed?
Kontakt os for at høre nærmere om, hvordan kurset kan skræddersyes til din virksomhed og jeres udfordringer. Ring til os på tlf. 81 77 22 22 eller udfyld kontaktformularen.

Indhold

Digital – og hvad så?
  • Hvad er dit – og konkurrenternes – udgangspunkt
  • Identifikation af digitale KPIer og SMART mål
  • Analyse af markedet samt relevante målgrupper
  • Udarbejdelse af et digitalt roadmap og udførslen af denne


Content Marketing
  • Betydningen af at udvælge det rigtige content
  • Indhold og overordnet strategi – er der kontinuitet?
  • Sådan skaber du engagerende og værdifuldt indhold
  • Retningslinjer for optimering af indhold
  • Content kampagner – udførelse og opfølgning


SEO: Optimering af søgemaskiner
  • Tekst, billeder & video, links, siteopbygning, SEO versus SEM, mobiltilpasning mm.
  • Identificér de bedste søgeord
  • Tilføj de rigtige negative søgeord
  • En høj CTR – hvordan?
  • Optimering af PPC


Digital analyse
  • I værktøjskassen: Google Analytics og Adwords
  • Optimeringsmuligheder på din hjemmeside
  • Annoncer og andre betalte trafikkilder – er de prisen værd?
  • Sporingskoder – hvordan?
  • Clickmaps og brugeranalyser

 

SoMe
  • Indsigt i de forskellige platforme
  • Hvordan etablerer man communities?
  • Udarbejdelse af brugeraktiveret indhold
  • SoMe og salg tilpasset medierne
  • Virksomhedens marketingstrategi og de sociale mediers plads


Markedføring via E-mails
  • Markedsføring via e-mail – hvad skal man huske?
  • Samling af e-mailadresser
  • Generering af leads
  • Valg af KPI’er
  • Hvilke test bør du lave


Opfølgning
  • Marketing på de sociale medier – hvad er effekten og kan det betale sig?
  • Tilbagemeldinger


På falderebet
  • Husk målet for din udvikling – og at finde tiden til at nå det!