Salg pr. telefon

2 dage, kr. 9950,-

Kurset henvender sig til alle, der bruger telefonen som salgsværktøj til at udnytte muligheder og skabe resultater. Telefonen er et essentielt arbejdsredskab i mange virksomheder, og dette kursus omfatter begge underliggende discipliner: Inbound/indgående og outbound/udgående opkald. Du udstyres med de nødvendige værktøjer til at få succes inden for begge, og du vil i tillæg kunne få en bedre forståelse for dine kunder og processen med at åbne og lukke et salg.

Næste hold

Aarhus man. 7/10 - tir. 8/10   Tilmeld
Værløse tir. 26/11 - ons. 27/11   Tilmeld
Aarhus tor. 12/3 - fre. 13/3   Tilmeld

Dit udbytte

Som deltager på kurset Salg pr. telefon vil du opnå:
  • Optimal udnyttelse af mulighederne på telefon
  • At fastholde kundens opmærksomhed og trænge igennem med dit budskab
  • Evnen til at identificere signaler om behov som kan lede til salg
  • At optimere dit salg igennem den telefoniske kontakt


Virksomhedens udbytte

Virksomheden vil få en medarbejder, der:
  • Sætter kundens behov øverst og herigennem løfter serviceniveauet
  • Mestrer kunsten i både indgående og udgående opkald
  • Opnår bedre salgsresultater over telefonen
  • Kan føre en dialog, der fastholder kundens interesse, indtil salget går igennem
  • Kan styrke eksisterende kunderelationer med henblik på mersalg
  • Kan indvendingsbehandle, så modstand bliver transformeret til positiv interesse
Salgskurser - salg pr. telefon - få mere ud af hver kundekontakt.

Metode

Kurset er sammensat således, at du bliver udstyret med redskaber og teknikker, der vil styrke din præstation ved både indgående og udgående opkald. Udover de efterprøvede, teoretiske elementer i undervisningen du vil blive præsenteret for, vil instruktøren også byde ind med sine egne praktiske erfaringer. Hertil vil der blive fulgt op med forskellige typer af cases og praktiske øvelser, der sikrer indlæringen samt relevansen for den enkeltes kursists hverdag. Endelig vil instruktøren trække på holdets erfaring og forskellighed for at tilbyde nye perspektiver på den præsenterede teori.

Form

Kurset afholdes som eksternatkursus over 2 dage. Der undervises på følgende tidspunkter:

1. dag kl. 09.00 - kl. 16.30
2. dag kl. 09.00 - kl. 16.30

Alle priser er ekskl. moms.

Kurset holdes på følgende lokationer:
Sjælland: Nord for København i Værløse
Jylland: Aarhus

Ønsker du at afholde dette kursus internt i din virksomhed?
Kontakt os for at høre nærmere om, hvordan kurset kan skræddersyes til din virksomhed og jeres udfordringer. Ring til os på tlf. 81 77 22 22 eller udfyld kontaktformularen.

Indhold

En indstilling til salg der skaber resultater
  • Tro på dig selv og dit ærinde, så vinder du kundens tillid
  • En positiv indstilling åbner døre og muligheder
  • Holdninger trumfer fakta
  • Fremtræden og attitude er essentielle parametre

  • Salgsdialogen fra ende til anden
    • Strategisk systematik i samtalen
    • Øjnene på bolden; det du vil opnå med samtalen
    • Overblik og initiativ tillader dig at nå målet
    • Forberedelse styrker udnyttelsen af dine muligheder

    • Telefonteknik og -betjening
      • Telefonen som salgsværktøj – gør det rigtigt
      • Selvsikker håndtering af telefonen og dialogen
      • Telefonkontaktens uskrevne regler
      • Sprog, tone og stemme – de kan høre, hvem, de tror, du er

      • Effektiv kommunikation
        • Spørgeteknik – hvordan du styrer samtalen
        • Lyt og lær – prioritér kundens behov
        • Fundamentet for det optimale salg
        • Indsigten i kunden er lige så vigtig som i produktet/servicen

 

De gode argumenter
  • Kundens købemotiver – rationelle og emotionelle bevæggrunde
  • Beskriv fordelene frem for produktet – ”Du-appel” i argumentationen
  • Den gode præsentation – at billedliggøre i telefonen
  • Den holistiske forståelse af transaktionen

  • Indvendingsbehandling
    • Hvorfor stritter de imod? – motiver for modstand
    • Kunsten at skabe og fastholde købsinteresse
    • Positiv omvendelse af kundens modstand
    • Indvendinger – et købssignal, ikke en bremse

    • Åbning og afslutning af samtalen
      • Succesfuldt afsæt – den bedste åbning af salgsdialogen
      • Delaccepter inden den endelige accept på dit salg
      • Læs din kunde og grib din ordre, mens det er muligt
      • Sælg ikke skindet, før bjørnen er skudt – der er intet salg, før der er en aftale