Coachakademi

3x3 dage, kr. 44.950,-

Kurset henvender sig til dig, der har et formelt lederansvar eller har en støttende rolle i forhold til dine kollegaers udvikling. Ønsker du at udvikle dine personlige kompetencer indenfor ledelse og coaching og herigennem bliver i stand til at præge udviklingen af virksomhedens øvrige medarbejdere, så er dette kursus for dig.

Afholdelsesdato efter aftale

Ring til os på tlf. 81 77 22 22 for mere information.

Dit udbytte

Som deltager på Coachakademi vil du:
  • Få indgående kendskab til historien og teorien bag coaching
  • Lære at skelne mellem coaching, rådgivning, psykoterapi og øvrige former for samtaleformer
  • Fremstå som en mere troværdig, tillidsskabende og motiverende coach
  • Få værktøjerne til at udvikle og udnytte dine kollegaers og medarbejderes potentiale
  • Lære at identificere den enkeltes motivationsfaktorer, hæmmende og støttende overbevisninger og forstå, hvordan du tilpasser din coachingstil herefter
  • Få større menneskelig indsigt og lære hvordan du træner, udvikler og sparrer med den enkelte medarbejder, uanset deres erhvervsniveau og adfærdsprofil
  • Opnå større selvindsigt og skabe målrettet plan for din egen udvikling

Virksomhedens udbytte

Efter kurset vil I få en leder der vender tilbage med:
  • Færdigheder til at coache som lever op til internationale standarder for coaching
  • Et klarere billede af sine styrker og udviklingspunkter
  • Øget fokus på hvordan han/hun styrker sine og sine medarbejderes resultater
  • Kognitive færdigheder til at skabe øget tillid og stærkere relationer gennem hele coachingforløbet
  • Fokus på fastholdelse og udvikling af virksomhedens medarbejdere
  • Evnen til at finde det uudnyttede potentiale i virksomhedens medarbejdere og skabe øget motivation
  • Evnen til bedre at kunne skabe resultater gennem løsningsorienteret coaching

Kurser i coaching - Coachakademi

Metode

Kurset er tilrettelagt med skarpt fokus på at sikre, at du går derfra, fuldt rustet til at implementere dine nye værktøjer og viden direkte i din hverdag. Derfor vil kursets teoretiske indhold altid blive holdt op imod instruktørens erfaringer, med god plads til praktiske cases og øvelser. Her vil du få rig mulighed for at tage afsæt i din hverdag og udfordringer, og samtidig kunne drage gavn af de øvrige deltagere og instruktørens øvrige perspektiver og erfaringer.

Form

Kurset strækker sig over 3+3 dage og tidsplanen finder du her:

Modul 1, 2 & 3:
1. dag kl. 9.00 til 16.30
2. dag kl. 9.00 til 16.30
3. dag kl. 9.00 til 15.00

Alle priser er ekskl. moms.

Kurset holdes på følgende lokation:
Sjælland: Nord for København i Værløse

Ønsker du at afholde dette kursus internt i din virksomhed?
Kontakt os for at høre nærmere om, hvordan kurset kan skræddersyes til din virksomhed og jeres udfordringer. Ring til os på tlf. 81 77 22 22 eller udfyld kontaktformularen.

Indhold

Coaching i et historisk perspektiv
  • Hvordan opstod coaching, og hvad vil det sige at coache?

Nysgerrighed
  • Nå til bunds i og forstå folks holdninger og meninger

Forståelse for coaching som disciplin
  • Hvordan afviger coaching fra andre discipliner såsom psykoterapi og rådgivning?
  • I hvilke situationer bør man henvise til andre discipliner?

Coaching som leder
  • Hvornår skal du coache, og hvornår skal du lade være?
  • Udfordringer ved coaching af dine ansatte

Lyt aktivt
  • Sådan er du aktiv som tilhører
  • Gennemgang af de forskellige lytteteknikker
  • Du kommunikerer med din krop

Intuition
  • Situationsfornemmelse – vær nærværende
  • Skab og bevar kontakten til din klient

Retningslinjer for etisk coaching
  • De officielle regler og retningslinjer for etisk coaching

Dit ansvar
  • Bliv bevidst omkring dit ansvar som coach og ager derefter

Strukturering af coachingdialogen
  • Indledning af selve dialogen
  • Viden omkring og forståelse for aftaler
  • Coachingsamtalens struktur – dialogens faser

Fokus på løsningen
  • Vind klientens tillid og skab fortrolighed mellem jer
  • Kognitive evner

Afdækning af værdier – hvad er vigtigst for din klient?
  • Personlige prioriteter
  • Mål i livet – hvad betyder mest?

 

Sæt de rigtige mål sammen med din klient
  • Afdækning af klientens ønsker til og mål med jeres samtaler
  • Fastsæt konkrete mål, I kan strukturere jeres arbejde ud fra

Fra ide til virkelighed
  • Din tankeproces – sådan arbejder din hjerne
  • Afdækning af klientens ønsker og forhåbninger

Holdninger og blokeringer
  • Meninger og holdninger, der begrænser
  • Konstruktive holdninger – Sådan bruger du din klients positive overbevisninger i din coaching

Nedbrydning af ønsket om at bevare status quo
  • Forståelse for din klients modvilje – hvad ligger bag?
  • Find frem til din klients skjulte potentiale
  • Integration og kreativitet

Fortrolighed og troværdighed
  • Sådan fremstår du troværdig og vinder din klients tillid
  • Bevar tilliden over hele forløbet

Relationer
  • Bevar de gode relationer
  • Sådan leder du og motiverer dig selv
  • Opbyg og bevar din egen motivation

Forløbets struktur
  • Sådan inspirerer og aktiverer du din klient på en motiverende måde
  • Rollefordeling – Hvem har ansvaret for hvad?

Individuel feedback
  • Målrettet dialog omkring dine udviklingspunkter

Tilgange til coaching
  • Målrettet coaching, der skaber resultater
  • Bring din klient igennem processen med målrettet coaching

Implementering i hverdagen
  • Målrettet handlingsplan – klare mål for din udvikling og hvordan du skal implementere dem