Projektsalg

2+2 dage, kr. 20.500,-

Kurset henvender sig til dig, som arbejder med salg af projekter, systemer eller komplekse tekniske produkter, hvor salget foregår over en længere periode. Søger du ny inspiration i dit daglige salgsarbejde, redskaber til at optimere projektsalgets faser, og ønsker du at opnå bedre resultater og stærkere kunderelationer, så er dette kursus for dig.

Næste hold

Værløse man. 17/6 - tir. 18/6

ModulerModul 1: 17.-18. juni
Modul 2: 22.-23. august

  Tilmeld
Aarhus tor. 5/9 - fre. 6/9

ModulerModul 1: 5.-6. september
Modul 2: 30.-31. oktober

  Tilmeld

Dit udbytte

Som deltager på kurset Projektsalg vil du opnå:
  • Større motivation og sikkerhed i dit salgsarbejde
  • Større overblik over planlægningen og udførelsen af dine salgsprojekter
  • Indgående kendskab til det langsigtede salgsprojekts systematik - fra det øjeblik kunden udvælges, til ordren er i hus
  • Evnen til effektivt at nå de ønskede mål og undgå ærgrelser over at blive nummer to
  • At skabe et fundament af tilfredse kunder med gode personlige relationer

Virksomhedens udbytte

Efter kurset vil I få en sælger, der vender tilbage med:
  • Fornyet inspiration og motivation
  • Ny viden og effektive værktøjer til at løse sine opgaver og udfordringer
  • Et klarere billede af sine styrker og udviklingspunkter
  • En mere struktureret, effektiv og målrettet tilgang til sit salgsarbejde
  • En styrket evne til at imødekomme jeres forskellige kunders ønsker og behov
  • En målrettet handlingsplan for at fortsætte sin udvikling og styrke både sine individuelle og virksomhedens resultater
  • Midler til at løfte og fastholde sine salgsresultater til nye højder
  • Evnen til at skabe optimale resultater ud fra de givne forudsætninger

Kurser for den nye sælger - Projektsalg

Metode

Kurset er tilrettelagt med skarpt fokus på at sikre, at du går derfra, fuldt rustet til at implementere dine nye værktøjer og viden direkte i din hverdag. Derfor vil kursets teoretiske indhold altid blive holdt op imod instruktørens erfaringer, med god plads til praktiske cases og øvelser. Her vil du få rig mulighed for at tage afsæt i din hverdag og udfordringer, og samtidig kunne drage gavn af de øvrige deltagere og instruktørens øvrige perspektiver og erfaringer.

Form

Kurset strækker sig over 2+2 dage og der undervises fra 9.00 til 16.30 alle dage.

Alle priser er ekskl. moms.

Kurset holdes på følgende lokationer:
Sjælland: Nord for København i Værløse
Jylland: Aarhus

Ønsker du at afholde dette kursus internt i din virksomhed?
Kontakt os for at høre nærmere om, hvordan kurset kan skræddersyes til din virksomhed og jeres udfordringer. Ring til os på tlf. 81 77 22 22 eller udfyld kontaktformularen.

Indhold

Din individuelle sælgerstil og krav til den professionelle projektsælger
  • Indsigt i kundernes forventninger og krav
  • Styrker og udviklingspunkter i din individuelle sælgerstil
  • Selvmotivation: se muligheder i stedet for begrænsninger

Vurdering af dine konkurrenter og segmentering af markedet
  • Forstå og tilpas dig markedets udvikling
  • Indsigt i din kundegruppe og deres behov
  • Din position i forhold til konkurrenterne

Systematisering af dig projektsalg
  • Overblik over proces og indhold fra A-Z
  • Taktik og strategi i dit salgsarbejde
  • Bedre resultater gennem fokuseret målsætning og forberedelse af din plan

Effektiv udnyttelse af din tid
  • Det systematiske projektsalgsarbejde
  • Opnå bedre resultater med en struktureret og målrettet projektsalgsindsats
  • Optimer dine måde at bruge CRM og Outlook på

Værdibaseret projektsalg med udgangspunkt i kundens behov
  • Din spørge- og lytteteknik er vejen til dybere kundeforståelse
  • Tag tid til at forstå hvad der er vigtigst for den enkelte kunde
  • Brug din viden om kundens behov og find den bedste løsning




 

Økonomisk argumentation
  • Vis hvordan du kan forbedre kundens markedsposition og muligheder for indtjening
  • Hav øje for værdikæden og fokuser på dine kunders kunder
  • Forstå at ændre fokus fra pris til den værdi og det udbytte kunden vil opnå

Tilbud der sælger
  • Sådan fanger du din kundes opmærksomhed
  • Redskaber til at præsentere dit oplæg
  • Brug tilbuddet som dit skriftlige visitkort

Fra nej til ja – effektiv indvendingsbehandling
  • Vis forståelse for kundens modargumentation
  • Find muligheder og købssignaler i de indvendinger du møder
  • Positiv sikring af det fortsatte projektsalgsforløb
  • Håndtering af de vanskelige kundetyper

Forhandlingsprocessen i projekssalget
  • Introduktion til hvordan du arbejder med din taktik, strategi og forhandlingens variable
  • Indsigt i forskellen mellem salg og forhandling
  • Skab overblik og fokuser på svagheder og styrker i forhandlingens spil

Afslutning af projektsalget
  • Aflæs kundens købssignaler og arbejd med din timing
  • Det er op til dig at sikre kundens accept og få ordren i hus

Implementering i hverdagen
  • Målrettet handlingsplan – klare mål for din udvikling og hvordan du skal implementere dem