Professionelt salg

3 dage, kr. 15.950,-

Kurset henvender sig til alle, som har til opgave at sælge produkter og ydelser via personlig kundekontakt. Søger du ny inspiration i dit daglige salgsarbejde, redskaber til at optimere salgets faser, og ønsker du at opnå bedre resultater og stærkere kunderelationer, så er dette kursus for dig.

Næste hold

Aarhus ons. 4/12 - fre. 6/12   Tilmeld
Værløse ons. 15/1 - fre. 17/1   Tilmeld
Aarhus man. 3/3 - ons. 5/3   Tilmeld

Dit udbytte

Som deltager på kurset Professionelt salg vil du opnå:
  • Større motivation og sikkerhed i dit salgsarbejde
  • Større overblik over planlægningen og udførelsen af dine arbejdsopgaver
  • Indgående kendskab til det gode salgs systematik - fra det øjeblik kunden udvælges og kontaktes, til ordren er i hus
  • Evnen til effektivt at nå de ønskede mål og undgå ærgrelser over at blive nummer to
  • At skabe et fundament af tilfredse kunder med gode personlige relationer

Virksomhedens udbytte

Efter kurset vil I få en sælger, der vender tilbage med:
  • Fornyet inspiration og motivation
  • Ny viden og effektive værktøjer til at løse sine opgaver og udfordringer
  • Et klarere billede af sine styrker og udviklingspunkter
  • En mere struktureret, effektiv og målrettet tilgang til sit salgsarbejde
  • En styrket evne til at imødekomme jeres forskellige kunders ønsker og behov
  • En målrettet handlingsplan for at fortsætte sin udvikling og styrke både sine individuelle og virksomhedens resultater
  • Evnen kunne løfte og fastholde sine salgsresultater til nye højder
  • Evnen til at skabe optimale resultater ud fra de givne forudsætninger
  • Ny inspiration og motivation til at løse salgsopgaven

Salgskurser - salgstræning - kurser i professionelt salg

Metode

Kurset er tilrettelagt med skarpt fokus på at sikre, at du går derfra, fuldt rustet til at implementere dine nye værktøjer og viden direkte i din hverdag. Derfor vil kursets teoretiske indhold altid blive holdt op imod instruktørens erfaringer, med god plads til praktiske cases og øvelser. Her vil du få rig mulighed for at tage afsæt i din hverdag og udfordringer, og samtidig kunne drage gavn af de øvrige deltagere og instruktørens øvrige perspektiver og erfaringer.

Form

Kurset strækker sig over 3 dage og tidsplanen finder du her:

1. dag kl. 9.00 til 16.30
2. dag kl. 9.00 til 16.30
3. dag kl. 9.00 til 15.00

Alle priser er ekskl. moms.

Kurset holdes på følgende lokationer:
Sjælland: Nord for København i Værløse
Jylland: Aarhus

Ønsker du at afholde dette kursus internt i din virksomhed?
Kontakt os for at høre nærmere om, hvordan kurset kan skræddersyes til din virksomhed og jeres udfordringer. Ring til os på tlf. 81 77 22 22 eller udfyld kontaktformularen.

Indhold

Den professionelle sælgers fokuspunkter
  • Kundernes forventninger og krav til os som sælgere
  • Din individuelle sælgerstil – fokus på dine styrker og udviklingspunkter
  • Lær hvor og hvordan du kan udvikle dig gennem dybere selvforståelse
  • Fokus på motivation og på at se muligheder frem for begrænsninger

Effektivisering af dit salgsarbejde
  • Optimal udnyttelse af din tid og muligheder
  • Det systematiske salgsarbejde – målret din indsats og styrk dine resultater
  • Strukturer din tilgang til salget – lige fra forberedelse til afslutning af salget

Online salgsmøder
  • Fordele og ulemper ved virtuelle salgsmøder med kunder
  • Få mere ud af den afsatte tid - brug de rette hjælpemidler
  • Fang og fasthold dine kunders fokus gennem præsentationen

  • Udvidet kundeforståelse gennem målrettet kommunikation
    • Afdækning af behov – vejen til dybere forståelse af dine kunder
    • Målrettet arbejde med din spørge- og lytteteknik
    • Fokuser på kundens behov og brug din viden til at ramme plet
    • Forstå hvad der ligger til grund for kundens beslutninger
    • Kundens motiver og kriterier for valg og beslutninger




     

    Argumentationsteknik og indvendingsbehandling
    • Arbejd med din argumentationsteknik – fra tekniske beskrivelser til salg af kundens fordele
    • Værdibaseret salg – fokus på de fordele og egenskaber som er vigtigst for den enkelte kunde
    • Behandling af indvendinger – forstå årsagerne til modstanden fra kunden
    • Se muligheder i kundens indvendinger – find de skjulte købssignaler
    • Sådan arbejder du med positiv omvendelse af den modstand du møder
    • Lær at håndtere de vanskelige kundetyper

    Den sidste afgørende fase af salgsprocessen
    • Afslutning af salget – salget er først i hus når aftalen er på plads
    • Lyt til og forstå de forskellige købssignaler og tag ordren når timingen er rigtig

    Styrk og udvid dine kunderelationer
    • Målret din søgning efter nye kunder
    • Få større succes med din mødebooking
    • Styrk og udvid dine kunderelationer
    • Implementering i hverdagen
    • Målrettet handlingsplan – klare mål for din udvikling og hvordan du skal implementere dem