Sales for non-sales people

1 dag, kr. 4.950,-

Kurset henvender sig til dig, som arbejder med kundekontakt uden at være direkte involveret i salget. Du har dog ofte en stor andel i kundens samlede oplevelse via din service og support til kunden. Søger du inspiration til din ambassadørrolle og mulighed for indirekte salg i din daglige kundekontakt, redskaber til at udføre ’’salgsarbejdet’’, og ønsker du at påvirke og styrke kunderelationerne, så er dette kursus for dig.

Næste hold

Værløse tor. 26/9   Tilmeld

Dit udbytte

Som deltager på kurset Sales for Non-sales People vil du blive i stand til at:
  • Skabe en positiv og salgsorienteret indvirkning på virksomhedens samlede indtjening og resultat
  • Udføre det gode salg som en del af den gode serviceoplevelse, når muligheden er der
  • Medvirke effektivt i indfrielsen af virksomhedens samlede mål og kundens samlede oplevelse
  • Bidrage til skabelsen af gode personlige relationer og tilfredse kunder

Virksomhedens udbytte

Efter kurset vil I få en sælger, der vender tilbage med:
  • Fornyet inspiration og motivation til at deltage som et aktiv i salgsprocessen
  • Et klarere billede af sine styrker og udviklingspunkter
  • En mere struktureret, effektiv og målrettet tilgang til sit salgsarbejde
  • En styrket evne til at imødekomme jeres forskellige kunders ønsker og behov
  • En målrettet handlingsplan for at fortsætte sin udvikling og styrke både sine individuelle og virksomhedens resultater
  • Midler til at løfte serviceniveauet og salget over for kunderne
  • Evnen til at skabe øgede resultater, når muligheden er der for det
  • Øget forståelse for vigtigheden af sin rolle som ambassadør for virksomheden

Kurser i administration - Sales for non-sales people

Metode

Kurset er tilrettelagt med skarpt fokus på at sikre, at du går derfra, fuldt rustet til at implementere dine nye værktøjer og viden direkte i din hverdag. Derfor vil kursets teoretiske indhold altid blive holdt op imod instruktørens erfaringer, med god plads til praktiske cases og øvelser. Her vil du få rig mulighed for at tage afsæt i din hverdag og de udfordringer som du står overfor.

Form

Kurset strækker sig over dag og tidsplanen finder du her:

1. dag kl. 9.00 til 16.30

Alle priser er ekskl. moms.

Kurset holdes på følgende lokationer:
Sjælland: Nord for København i Værløse
Jylland: Aarhus

Ønsker du at afholde dette kursus internt i din virksomhed?
Kontakt os for at høre nærmere om, hvordan kurset kan skræddersyes til din virksomhed og jeres udfordringer. Ring til os på tlf. 81 77 22 22 eller udfyld kontaktformularen.

Indhold

Fra service til salg
  • Definition af service og brugen i din dagligdag
  • Forstå din kundes forventninger til dig og dine ydelser
  • Du er ambassadør for din virksomhed – bliv bevidst omkring din rolle

Selvmotivation og selvtillid
  • Fokuser på muligheder frem for begrænsninger
  • Tro på dig selv og din ydelse – sådan vinder du kundens tillid
  • Holdninger er mere vigtige end facts

Den gode kommunikation
  • Styr samtalen gennem fokuseret spørgeteknik og afdæk kundens behov
  • Ram kundens behov ved at tilpasse dine ydelser
  • Sæt kunden i centrum – lyt aktivt og brug de informationer, kunden giver dig

Skab loyalitet hos dine kunder og identificer muligheder for øget salg
  • Skab grundlaget for gode kundeforhold
  • Den naturlige overgang fra service til salg
  • Den gode timing – grib muligheden når den er der

 

Informationshåndtering
  • Du indtager en vigtig rolle i forhold til at øge salget og opdyrke den gode kunderelation
  • Hvem skal have hvilken information – og hvornår?
  • Videreformidling af din viden om jeres kunder

Overvind modstanden
  • Serviceorienteret håndtering af reklamationer
  • Vend reklamationen til mersalg – identificer og udnyt mulighederne
  • Forstå kundens indvendinger og italesæt dem på konstruktiv vis

Den gode kunderelation
  • Fremstå sikker og professionel – uanset situationen
  • Skab langvarige relationer til din kunde gennem god gensides forståelse
  • De svære kunder – sådan tackler du de specielle kunder