Den nye sælger

Er du ny i salg eller har du en medarbejder, som er, så finder du her et udvalg af relevante salgskurser. Som ny sælger er det afgørende, at du får skabt et godt fundament for dit salgsarbejde, så du kan navigere trygt og sikkert gennem alle salgets faser. Hvad end du ønsker at styrke din evne til god behovsudvikling, effektiv indvendingsbehandling, målrettet kommunikation, sikker forhandling eller noget helt femte, så kan du finde dit salgskursus på Kursus.dk.
Klik ind på nedenstående salgskurser for at læse mere, bestille yderligere information eller booke din plads. Er du i tvivl om, hvilket kursus der er det rette for dig, sidder vi klar til at vejlede dig på tlf. 81 77 22 22.

Hvorfor er et salgskursus en god investering?

I langt de fleste virksomheder er salget grundlæggende for at sikre virksomhedens eksistens og succes. Det er en af de vigtigste discipliner i forhold til at skabe synergi på arbejdspladsen – uden det gode salg udebliver indtægterne, og dermed det finansielle afkast. Derfor er et salgskursus hos kursus.dk, hvor de grundlæggende og avancerede teknikker bag det gode salg bliver gennemgået, en rigtig god investering.
Hvorfor er et salgskursus en god investering - Kursus.dk

Kunsten at mestre alle salgets trin

Som sælger må du være i stand til at udføre det gode salg i flere trin. De rigtige relationer skal være til stede, den gode kontakt skal skabes og relevante løsninger skal præsenteres for kunden. Det er ikke noget, man kan improvisere sig til. For at kunne imødekomme disse trin, må du være bevidst om de bagvedliggende elementer i salget. På kursus.dk's salgskurser bliver du sat ind i det brede spektrum, der skal dækkes og hvordan du må have fokus på alt lige fra god planlægning, systematikken i forløbet, udnyttelse af empati og menneskeforståelse til differentiering i selve salget kombineret med stor disciplin og effektivitet.
Kunsten af mestre salgets trin - salgskurser - Kursus.dk

Undersøgelse påpeger behovet for salgskurser

I en undersøgelse udført af TACK International klarlægges køberes opfattelse af og oplevelse i mødet med sælgere. Undersøgelsens resultater giver på flere områder et klart billede af, at mange sælgere halter efter, når det handler om, at forstå kundens behov og evne at skabe den rette løsning for ham/hende.
Salgskurser - Kursus.dk

Spørgeteknikken og behovsudviklingen halter

Hele 51 procent af de adspurgte købere svarer i undersøgelsen, at sælgere kun er nogenlunde eller decideret dårlige til at matche løsningerne til de behov, de bliver præsenteret for. Dette indikerer, at store dele af salgsstyrken ikke har de rette værktøjer til at målrette deres salg til aftagerne. Dette hænger blandt andet sammen med resultatet, hvor 63 procent af de adspurgte mener, at den er gal med sælgernes evne til at vurdere de behov, der ligger til grund for den mangel, køberen har. I et stigende diversificeret marked er det salgspersonernes ansvar at afdække krav og behov, samt at opbygge den tillid og troværdighed der kan skabe langtidsholdbare relationer mellem køber og sælger. Undersøgelsen fra TACK International viser dermed, at der er et behov for at udvide de eksisterende færdigheder inden for både spørge- og lytteteknik for at kunne optimere salget og salgsteknikken – nogle grundlæggende redskaber, der let vil kunne læres og trænes på et grundlæggende kursus i salg.

Der er rift om de dygtige sælgere

Salgsdirektør i Randstad, Michael Holm, peger på, at der efterhånden er rift om de dygtige sælgere, og at det er værd at bemærke, at der er stigende krav til, hvad en sælger skal kunne i det omskiftelige marked, der er i dag. Sælgere skal i stigende grad have en bred palette af værktøjer at arbejde med, og et øget fokus på at videreudvikle de færdigheder sælgerne allerede har, vil kunne betale sig for virksomhederne.

Salgskurser tjener mange formål

Ifølge en undersøgelse udført af CSO Insights for Sales Readiness Group kan salgstræning have mange positive resultater, inklusiv at flere sælgere opnår eller overgår deres salgsmål, at salg hyppigere afsluttes med positive resultater, at sælgerne øger deres forståelse for og evner til at skabe resultater med bund i kundernes behov, samt at personalefastholdelsen i virksomheder med fokus på salgstræning er beviseligt højere. Investeringen i salgstræning er derfor påviseligt god og har positive resultater, der kan måles for både den enkelte, og for virksomheden der investerer i træningen af deres salgsafdeling.