Key Account Management & Development

3 dage, kr. 14.950,-

Kurset henvender sig til alle, der arbejder med salg – internt såvel som eksternt - i et konkurrencepræget miljø, der kræver 110 procent hver dag.

Næste hold

Værløse ons. 11/9 - fre. 13/9   Tilmeld
Værløse ons. 13/11 - fre. 15/11   Tilmeld
Aarhus ons. 4/12 - fre. 6/12   Tilmeld
Værløse ons. 4/3 - fre. 6/3   Tilmeld

Dit udbytte

Som deltager på kurset Key Account Development vil du blive i stand til at:
  • Varetage dine største kunder optimalt gennem en metodisk og systematisk tilgang
  • Udarbejde kundeanalyser og kundeplaner
  • Identificere og udvikle samarbejdet med nøglepersoner hos dine Key Accounts
  • Videreudvikle dine individuelle evner inden for salg til dine Key Accounts
  • Komme effektivt i mål, opnå de ønskede resultater og samtidig skabe et fundament af tilfredse kunder med gode personlige relationer

Virksomhedens udbytte

Efter kurset vil I få en medarbejder, der vender tilbage med:
  • Fornyet inspiration og motivation til at løse salgsopgaven
  • Et klarere billede af sine styrker og udviklingspunkter
  • En målrettet handlingsplan for at fortsætte sin udvikling og styrke både sine individuelle og virksomhedens resultater
  • Evnen til at kunne løfte og fastholde samarbejdet med nøglekunder

Kurser for Key Account Manageren  - Key Account Management and development - salgstræning - salgskurser

Metode

Kurset er lektionsinddelt og vil være præget af instruktørens teoriindlæg krydret med praktiske erfaringer. Teorien følges op med forskellige typer af cases og øvelser, der sikrer indlæring og omstilling til den enkeltes dagligdag. Du vil med andre ord kunne anvende dine nye kompetencer og viden, så snart du vender tilbage til din arbejdsplads. Derudover vil instruktøren trække på holdets erfaring og forskellighed for at få perspektiv på den indlærte teori.

Form

Kurset strækker sig over 3 dage og tidsplanen finder du her:

1. dag kl. 9.00 til 16.30
2. dag kl. 9.00 til 16.30
3. dag kl. 9.00 til 15.00

Alle priser er ekskl. moms

Kurset holdes på følgende lokationer:
Sjælland: Nord for København i Værløse
Jylland: Aarhus

Ønsker du at afholde dette kursus internt i din virksomhed?
Kontakt os for at høre nærmere om, hvordan kurset kan skræddersyes til din virksomhed og jeres udfordringer. Ring til os på tlf. 81 77 22 22 eller udfyld kontaktformularen.

Indhold

Key Account Managerens rolle
  • Hvordan definerer din virksomhed en Key Account og hvilke krav stilles der til din rolle?
  • Den strategiske tilgang til arbejdet med nøglekunder og begreberne som ligger til grund her for
  • Prioritering af dine kunder og udviklingen af deres særegne platform
  • Vær bevidst om hvad der kræves for at arbejde strategisk med dine Key Accounts

Opnå den nødvendige forretningsforståelse
  • De vigtigste begreber inden for strategi
  • Fokus på resultaterne for opgørelserne for både din egen og kundens virksomhed
  • Parametrene som ligger til grund for dine resultater
  • Din forretningsforståelse er afgørende for både din og kundens succes

Udvikling og analysering af dine nøglekunder
  • Brugen af SWOT-analysen
  • Vurdering af konkurrenter og de rette valgkriterier
  • Fokus på strategiske beslutninger og optimering af nøglekundens KPIér

Kontakten og kommunikationen med dine Key Accounts
  • Find frem til nøglepersonerne hos dine nøglekunder
  • Forstå hvad der motiverer dine nøglekunder
  • Vis forståelse og tilpas din kommunikation så du styrker dine relationer


 

Skab øget værdi og salgsudvikling
  • Topperformerens kendetegn
  • Nye vinkler og input til dine møder med dine nøglekunder
  • Håndteringen af prissætning og værdiskabelse

Key Account planen
  • En komplet værktøjskasse til analyse af dine Key Accounts
  • Sæt de rette mål og skab en rigtige plan
  • Praktisk anvendelse af KA-planen på to udvalgte nøglekunder
  • Optimal kundefokus og tidsudnyttelse

Key Account Management Teamet
  • Organiseret tilgang til jeres Key Account Development Team
  • Sådan arbejder i med jeres planer for kommunikation og jeres interne møder
  • Jeres håndtering af de interne processer har direkte indflydelse jeres kunders udbytte af samarbejdet

Din personlige udvikling som Key Account Manager
  • Afstemning af forventninger og målsætninger med din chef
  • Skaf det stærkeste udgangspunkt for udviklingen af dine Key Accounts
  • Målrettet handlingsplan – klare mål for din udvikling og hvordan du skal implementere dem