Field Sales Management

3 dage, kr. 16.950,-

Kurset henvender sig til alle, der leder en organisation af medarbejdere, som arbejder med salg og kunderelationer. Søger du ny inspiration i din daglige salgsledelse, redskaber til at optimere ledelsesopgaven, og ønsker du at opnå endnu bedre resultater med de ressourcer, du har til rådighed, så er dette kurset for dig.

Næste hold

Aarhus man. 3/3 - ons. 5/2   Tilmeld
Værløse ons. 23/4 - fre. 25/4   Tilmeld

Dit udbytte

Som deltager på kurset Field Sales Management vil du:
  • Få et klart billede af, hvad der vil skabe succes i dit job som salgsleder
  • Blive udfordret på din rolle i dag, så du kan skabe fundamentet for din fremtid
  • Forstå, hvordan du kan udvikle og bruge din autoritet rigtigt over for dine sælgere
  • Kunne løfte dine sælgeres resultater gennem målstyring og udvikling
  • Få optimeret din værktøjskasse inden for kommunikation, motivation og delegering
  • Få det overskud, der skal til for, at sikre en god og sund balance i dit arbejdsliv

Virksomhedens udbytte

Efter kurset vil I få en leder der vender tilbage med:
  • Fornyet inspiration og motivation
  • Ny viden og effektive værktøjer til at løse sine opgaver og udfordringer
  • Et klarere billede af sine styrker og udviklingspunkter
  • Overblik til at skabe den nødvendige tid til ledelse
  • Evnen til at udnytte sine ressourcer og medarbejdere på en mere effektiv og bæredygtig måde
  • Større forståelse for sine enkelte medarbejdere og hvad der skal til for at motivere dem
  • Øget fokus på hvordan han/hun styrker sine og sine medarbejderes resultater
  • En målrettet handlingsplan for at fortsætte sin udvikling og styrke både sine individuelle og virksomhedens resultater
  • Evnen til at løfte og motivere sine medarbejdere til nye højder
  • At kunne skabe optimale resultater med tilstedeværende ressourcer
  • Ny inspiration og motivation til at løse opgaven


Kurser i salgsledelse - Field Sales Management

Metode

Kurset er tilrettelagt med skarpt fokus på at sikre, at du går derfra, fuldt rustet til at implementere dine nye værktøjer og viden direkte i din hverdag. Derfor vil kursets teoretiske indhold altid blive holdt op imod instruktørens erfaringer, med god plads til praktiske cases og øvelser. Her vil du få rig mulighed for at tage afsæt i din hverdag og udfordringer, og samtidig kunne drage gavn af de øvrige deltagere og instruktørens øvrige perspektiver og erfaringer.

Form

Kurset strækker sig over 3 dage og tidsplanen finder du her:

1. dag kl. 9.00 til 16.30
2. dag kl. 9.00 til 16.30
3. dag kl. 9.00 til 15.00

Alle priser er ekskl. moms.

Kurset holdes på følgende lokationer:
Sjælland: Nord for København i Værløse
Jylland: Aarhus

Ønsker du at afholde dette kursus internt i din virksomhed?
Kontakt os for at høre nærmere om, hvordan kurset kan skræddersyes til din virksomhed og jeres udfordringer. Ring til os på tlf. 81 77 22 22 eller udfyld kontaktformularen.

Indhold

Din rolle som professionel salgsleder
  • Forstå de krav og forventninger følger med rollen som salgsleder
  • Forudse de kommende udfordringer og sæt klare mål til at løse dem
  • Find den fornødne tid til ledelse

Din personlighed og autoritet som salgsleder
  • Dine medarbejderes performance er afgørende for dine resultater
  • Find den rette balance for brugen af din autoritet i forhold til dit team
  • Vær en leder som dine medarbejdere er motiverede for at følge

Optimal sammensætning af salgsteams
  • Systematisk og struktureret udvikling og rekruttering via kravprofilen for sælgere
  • Arbejd målrettet med dine planer for interviews og rekruttering
  • Udarbejdelse af effektiv plan for teamets udvikling

Værdien af korrekt delegering
  • Nøje prioritering og analyse af arbejdsopgaver
  • Deleger med udgangspunkt i den enkelte medarbejders kompetencer og potentiale
  • Opnå motiverede medarbejdere, bedre resultater og mere overskud gennem din delegering

Kommunikationen med dit salgsteam
  • Vær tilstede og til rådighed for dine folk
  • Vær bevidst om din kommunikation i forhold til din ledelse
  • Kommunikation og ledelse på distancen

Motiverende ledelse af dit salgsteam
  • Andre har brug for motivation – men motiveres på hver deres måde
  • Indblik i den grundlæggende teori
  • Sæt motiverende mål for dine sælgere

 

Fokus på situationsbestemt ledelse
  • Følg og forstå udviklingen for hvert enkelte sælger i dit team
  • Styring af indsatser, målrettet planlægning og anvendelse af rapporter
  • Tilpas din salgsledelse efter situationen og personen
  • Vis forståelse for dine sælgere og målret din indsats

Trænings- og udviklingsbehov
  • Planlægning, analyse og valget af de rette metoder
  • Tag aktiv del i træningen af dine sælgere
  • Hold fast i udviklingen med målrettet opfølgning
  • Jeres fælles udvikling i teameter afgørende for jeres succes

Coaching af dine sælgere
  • TACKs salgscoaching model – en introduktion
  • Salgscoaching er ikke en erstatning for ledelse, men et værdifuldt supplement

Effektivisering af jeres salgsmøder
  • Forskellen mellem møder og salgsmøder
  • En skarp agenda og klare mål er afgørende for et succesfuldt salgsmøde
  • Vis vejen, skab den rette motivation og sørg for at der tages action på jeres aftaler

Håndtering af konflikter og problemer
  • Brug af konflikttrappen og analysering af problemer
  • Fokus på dit valg af beslutningsstil
  • Håndtering af de svære samtaler

Implementering i hverdagen
  • Målrettet handlingsplan – klare mål for din udvikling og hvordan du skal implementere dem