Profitable Sales Management

3 dage, kr. 16.950,-

Kurset henvender sig til alle, der leder en organisation af medarbejdere, som arbejder med salg og kunderelationer. Søger du ny inspiration i dit taktiske ledelsesarbejde, redskaber til at løfte din salgsstyrke og udfordre den resterende organisation på arbejdet med virksomhedens kunder på kort og langt sigt, så er dette kursus for dig.

Næste hold

Aarhus ons. 17/4 - fre. 19/4   Tilmeld

Dit udbytte

Som deltager på kurset Profitable Sales Management vil du:
  • Få et klart billede af potentialet i din salgsstyrke
  • Kunne differentiere din ledelsesstil i forhold til dine sælgere
  • Se din organisation i et nyt lys og få et overblik over udviklingsopgaverne
  • Forstå sammenhængen mellem produkt, salg og marked
  • Kunne løfte dig og din organisations resultater, både internt og eksternt
  • Få den inspiration og de fornødne værktøjer, der skal til for at sikre fremtidens succes.

Virksomhedens udbytte

Efter kurset vil I få en leder, der vender tilbage med:
  • Fornyet inspiration og motivation
  • Ny viden og effektive værktøjer til at løse sine opgaver og udfordringer
  • Et klarere billede af sine styrker og udviklingspunkter
  • Overblik til at skabe den nødvendige tid til ledelse
  • Evnen til at udnytte sine ressourcer og medarbejdere på en mere effektiv og bæredygtig måde
  • Større forståelse for sine enkelte medarbejdere og hvad der skal til for at motivere dem
  • Øget fokus på hvordan han/hun styrker sine og sine medarbejderes resultater
  • En målrettet handlingsplan for at fortsætte sin udvikling og styrke både sine individuelle og virksomhedens resultater
  • Løfter organisationens salg gennem optimal udnyttelse af salgsstyrkens kompetencer
  • Evnen til at skabe et stærkt fundament for udviklingen af salgsafdelingens kompetencer og resultater
  • Ny inspiration og motivation til at løse opgaven

Kurser i salgsledelse - Profitable Sales Management

Metode

Kurset er tilrettelagt med skarpt fokus på at sikre, at du går derfra, fuldt rustet til at implementere dine nye værktøjer og viden direkte i din hverdag. Derfor vil kursets teoretiske indhold altid blive holdt op imod instruktørens erfaringer, med god plads til praktiske cases og øvelser. Her vil du få rig mulighed for at tage afsæt i din hverdag og udfordringer, og samtidig kunne drage gavn af de øvrige deltagere og instruktørens øvrige perspektiver og erfaringer.

Form

Kurset strækker sig over 3 dage og tidsplanen finder du her:

1. dag kl. 9.00 til 16.30
2. dag kl. 9.00 til 16.30
3. dag kl. 9.00 til 15.00

Alle priser er ekskl. moms.

Kurset holdes på følgende lokationer:
Sjælland: Nord for København i Værløse
Jylland: Aarhus

Ønsker du at afholde dette kursus internt i din virksomhed?
Kontakt os for at høre nærmere om, hvordan kurset kan skræddersyes til din virksomhed og jeres udfordringer. Ring til os på tlf. 81 77 22 22 eller udfyld kontaktformularen.

Indhold

Kend din ledelsesstil og forstå dine sælgere
  • Bliv bevidst omkring dine sælgeres salgsindsatser og kvaliteten deraf
  • Differentier din ledelse i forhold til den individuelle sælger
  • Udvikl dine sælgere og nå jeres fælles mål ved at udarbejde udviklingsplaner

Din autoritet som salgsleder
  • Dine sælgere er grundlaget for din succes
  • Din autoritet som leder over for dine sælgere
  • Udvikl din karisma og bliv en inspiration for dine sælgere

Den gode forretningsplan
  • Salgsafdelingens rolle og placering i virksomheden
  • Forstå dit marked, dit budget og dine ressourcer
  • Gør selskabets vision til dit teams mission

Delegerings- og motivationsarbejde
  • Bevar gejsten blandt dine sælgere i hverdagen
  • Muligheder og faldgruber i dit delegeringsarbejde
  • Brug delegering til motivation af dit team

Regnskabsforståelse
  • Salg som led i regnskabet
  • Prioriter din afdelings indsats på baggrund af regnskabet
  • Finansiel ledelse - lær dit team at forstå regnskaber

Markedsanalyse
  • Optimal ressourceanvendelse i forhold til dine vigtigste kundesegmenter
  • Vurder potentialet i jeres marked
  • Kend din konkurrent – og vurder på hvilke punkter, I er bedst


 

Vijleledelse
  • Overbevisninger er mere vigtige end facts
  • Positiv Salgs Indstilling (PSI) – visualisering af dit mål
  • Skab gennem mindfulness

Den fremtidige salgsproces
  • Forstå hvad kunderne kræver, og kommer til at kræve, af dine sælgere
  • Alternative tilgange til salget
  • Vind salget ved brug af sociale medier

Relationer i din virksomhed
  • Få dine kolleger med på din mission
  • Skab respekt og forståelse omkring dine egne og dit teams opgaver
  • Vurdering af dit forhold til de andre aktører i din virksomhed

Det stærke team
  • Find frem til dine sælgeres styrker og svagheder
  • Del din viden og udvikl dine sælgere
  • Styrk dit team gennem interne events

Udvikling af dit team
  • Optimal brug af KPR- og udviklingssamtaler
  • Læg planer for jeres træning og udvikling
  • Den optimale rekrutteringsproces – sådan finder du din næste supersælger

Implementering i hverdagen
  • Målrettet handlingsplan – klare mål for din udvikling og hvordan du skal implementere dem