Personlig effektivitet

2 dage, kr.12.950,-

Kurset henvender sig til dig, der uanset jobfunktion og ansvarsområde mangler ro, overblik og overskud til dagens opgaver og udfordringer. Søger du ny inspiration og praktiske værktøjer, som gør din hverdag lettere, så er dette kursus for dig. OBS: Arbejder du som leder, HR-medarbejder eller med en anden funktion hvor du arbejder med effektivitetsprocesser, kan du, som tilkøb til kurset, opnå certificering i brugen af Den Personlige Effektivitetsprofil.

Næste hold

Aarhus man. 2/12 - tir. 3/12   Tilmeld
Værløse tor. 30/1 - fre. 31/1   Tilmeld

Dit udbytte

Som deltager på Personlig Effektivitet vil du:
  • Arbejde med din egen Personlige Effektivitets Profil
  • Lære at anvende de grundlæggende værktøjer og metoder til at få optimal udnyttelse af din tid
  • Blive i stand til at frigøre mange timer til andre gøremål
  • Blive opfattet som en god og effektiv samarbejdspartner, kollega og arbejdskraft
  • Ved tilkøb, kan du blive certificeret i brugen at Den Personlige Effektivitets Profil


Virksomhedens udbytte

Efter kurset vil I få en medarbejder, der vender tilbage med:
  • Fornyet inspiration og motivation
  • Ny viden og effektive værktøjer til at løse sine opgaver og udfordringer
  • Et klarere billede af sine styrker og udviklingspunkter
  • En målrettet handlingsplan for at fortsætte sin udvikling og styrke både sine individuelle og virksomhedens resultater
  • Fokus på hvordan han/hun udnytter sin tid bedst og mest effektivt
  • Evnen til at skabe tid og overskud til at nå sine opgaver og mål
  • Evnen til at skabe optimale resultater med personligt overskud og overblik
  • Ved tilkøb af certificering: Muligheden for at udvikle dine medarbejdere til at skabe øget effektivitet og bedre arbejdsvaner

Kurser i personlig udvikling - Personlig effektivitet

Metode

Kurset er tilrettelagt med skarpt fokus på at sikre, at du går derfra, fuldt rustet til at implementere dine nye værktøjer og viden direkte i din hverdag. Derfor vil kursets teoretiske indhold altid blive holdt op imod instruktørens erfaringer, med god plads til praktiske cases og øvelser. Her vil du få rig mulighed for at tage afsæt i din hverdag og udfordringer, og samtidig kunne drage gavn af de øvrige deltagere og instruktørens øvrige perspektiver og erfaringer.

Form

Kurset strækker sig over 2 dage og tidsplanen finder du her:

1. dag. kl. 9.00 til 16.30
2. dag. kl. 9.00 til 16.30

Alle priser er ekskl. moms.

Kurset holdes på følgende lokationer:
Sjælland: Nord for København i Værløse
Jylland: Aarhus

Ønsker du at afholde dette kursus internt i din virksomhed?
Kontakt os for at høre nærmere om, hvordan kurset kan skræddersyes til din virksomhed og jeres udfordringer. Ring til os på tlf. 81 77 22 22 eller udfyld kontaktformularen.

Indhold

Din tilgang til din brug af tid
  • Hvad har du indflydelse på?
  • Hvad er du nødt til at acceptere?
  • Påvirkning udefra og indefra – den proaktive/reaktive indstilling

Dine mål
  • Lær at arbejde med målsætning
  • Identificerer hvordan, hvor og hvorfor det går galt
  • Praktisk træning

God opgaveprioritering
  • Hvad er grundlaget for din prioritering?
  • Folkene omkring dig og deres forventninger til din prioriteringer
  • Eisenhower-modellen – dit arbejde med prioritering

Overblik over dit tidsforbrug - analyse
  • Bevidsthed omkring dit tidsforbrug
  • Identificer, hvor og på hvilken måde du kan nedbring dit tidsforbrug
  • Logbog over dit tidsforbrug

Optimal planlægning
  • Skab rum til at være fleksibel
  • Korrekt tidsallokering og realistisk arbejde med deadlines
  • Den gode strukturering af dit arbejde

Den gode planlægning af din tid
  • Det gode tidsbudget
  • Elektroniske kalendere – sådan bruges de bedst
  • Hver opgave bør have et start- og sluttidspunkt

Håndtering af afbrydelser
  • Savtak-modellen
  • Tag højde for afbrydelser i din planlægning
  • Konstruktivt syn på afbrydelser

 

Det effektive møde
  • Seks tips til den gode mødestruktur
  • Det gode forarbejde resulterer i gode møder
  • Effektive møder – andre tilgange til det gode møde

Håndtering af e-mails og informationer
  • Sådan resulterer informationer og mails i arbejdsopgaver
  • Få dine mails til at sortere sig selv
  • Fire tips til optimal håndtering af dine mails

God delegering
  • Hvad bør du uddelegere – og hvad bør du ikke?
  • God delegering – hvad end du er chef eller ej
  • Otte tips til optimal uddelegering

Udskydelser
  • Grundene til, at du må udskyde
  • Retningslinjer for din brug af udskydelser
  • Tips til at undgå udskydelser

Det effektive team
  • Identificer jeres styrker og svagheder
  • Årsagerne til ineffektivitet i dit team
  • Det gode teamsamarbejde

Bliv certificeret i den Personlige Effektivitetsprofil (tilkøb)

Implementering i hverdagen
  • Målrettet handlingsplan – klare mål for din udvikling og hvordan du skal implementere dem